Traductor

SESSIÓ 2

 Segueix aquest enllaç per accedir a la presentació de les activitats.

ACTIVITAT 5

Per parelles, contestau les següents preguntes:
  1. Defineix alimentació i nutrició.
  2. Què són els nutrients?
  3. Per què no és el mateix un aliment que un nutrient?
  4. Quines tres funcions poden realitzar els nutrients? Explica-les.
  5. L’aigua, és un aliment o un nutrient?
  6. Digues quins són els nutrients inorgànics i indica quina funció realitza cada un.
  7. Digues quins són els nutrients orgànics i indica quina funció realitza cada un.
  8. Podem viure sense consumir micronutrients?
  9. Com s’obté energia a partir dels nutrients?
  10. Cita dos aliments que siguin especialment rics en lípids o greixos.
  11. Les proteïnes, s’obtenen d’aliments vegetals o animals?
  12. Indica quins macronutrients ens serveixen per obtenir energia i quins per altres funcions.
  13. Què és un aliment plàstic?
  14. Quan podem dir que la nostra dieta és correcta?
  15. Quin tipus de macronutrient és la fibra? Cita algun avantatge d’aquesta substància.

ACTIVITAT 6

Un gram de glúcids ens proporciona 3,75 kcal, 1g de greixos ens proporciona 9 kcal i 1g de proteïnes ens proporciona 4 kcal. 

A partir de la taula d’aliments que trobaràs a la calculadora de calories respon les següents preguntes:
  1. Quanta energia ens proporcionen les proteïnes de 100 g de llenties?
  2. Durant el berenar, una persona ha consumit 100g de pa, 100g de salsitxes i 100g de plàtan. Quina quantitat d’energia (kcal.) li ha subministrat la ingesta d’aquests aliments?

ACTIVITAT 7

Fora de l'aula, acaba de llegir la teoria de l’enllaç a partir de La dieta equilibrada fins al final del tema. 

Llegeix també la següent informació sobre la dieta mediterrània: